Altijd up-to-date. Meld je aan voor onze nieuwsbrief BreinBites.
Feedback & forward: van weerstand naar leren

Leg de basis voor constructieve feedback, waar medewerkers van leren in plaats van in de weerstand schieten. Zo wordt feedback geven en krijgen een cadeautje.

Feedback & forward: van weerstand naar leren

  • Deelnemers ontdekken hoe het brein werkt bij leren en veranderen, in het bijzonder bij feedback geven en ontvangen;
  • krijgen inzicht in de factoren die bepalen hoe zij zelf feedback ontvangen. Ze ervaren hoe ze naar feedback kunnen luisteren en ervan kunnen leren;
  • krijgen handvatten om collega’s zodanig feedback te geven dat ze open kunnen (blijven) staan voor leren en ontwikkelen;
  • en gaan naar huis met een persoonlijk stappenplan voor het geven en ontvangen van breinvriendelijke feedback.

Dit programma kunnen we aanbieden als:

   Brein Bootcamp (2 dagdelen)  
  Brein Training (1 dag)  

In het kort

Feedback geven of krijgen… Eigenlijk is het de normaalste zaak van de wereld. Maar waarom gaat ’t dan toch zo vaak fout? Een collega geeft je feedback en je bent een uur van slag. Of andersom… Je spreekt een collega aan en hij schiet direct in de verdediging… Hoewel feedback erbij hoort in eigenlijk elke organisatie, is het niet zo vreemd dat mensen feedback als vervelend en ingewikkeld ervaren. Breintechnisch gezien bevindt feedback zich namelijk in een spanningsveld: tussen wil om te leren en de neiging om pijn te vermijden. Slaat die laatste door, dan mist feedback zijn doel. Daarom is deze workshop of training erop gericht, om het spanningsveld tussen pijn en ontwikkelen te verkleinen. Het resultaat? Sterkere relaties, betere samenwerking en een positieve, constructieve werksfeer.

 

Programma

Deelnemers kunnen zich opmaken voor een interactieve sessie waarin ze zelf aan de slag gaan met hun persoonlijk feedback plan. En ja… uiteraard geef én krijg je feedback tijdens de workshop.

Onderwerpen die tijdens de bootcamp (2 aparte dagdelen ) of training (1 volledige dag) de revue passeren, zijn onder andere:

  • De werking van de drie breinsystemen bij ontwikkelen en veranderen en – in het bijzonder –bij feedback geven en ontvangen. Welke breinprocessen worden actief als je feedback geeft of krijgt?
  • Veiligheid en fouten maken: in hoeverre zijn deelnemers al ‘proud to be vout’ en in hoeverre laten ze hun ‘oh-shit centrum’ zijn werk doen?
  • Intenties voor feedback. Met welke gedachte geven deelnemers feedback? Is ’dat om te coachen, te evalueren of… stiekem te oordelen?
  • Het effect van positieve feedback. Een complimentje op zijn tijd doet wonderen (hallo dopamine!).
  • Het belang van voorbeeldgedrag en de werking van spiegelneuronen. Een goed voorbeeld, doet immers goed volgen.

 

Voor wie?

Voor coaches, trainers, (HR) managers en medewerkers. 

 

Over de trainers: Hulda Möller en Monique de Boer

Hulda en Monique hebben een gezamenlijke passie - het begeleiden van mensen bij verandering. Beiden hebben ze bovendien een fascinatie voor de werking van het menselijk brein. Ze ontdekten dat kennis over de werking van het brein immens waardevol is om verandertrajecten wél tot een succes te maken. De expertise die ze daarin de afgelopen jaren hebben opgebouwd, delen ze in hun workshops en trainingen.

Inschrijven

Vul onderstaand formulier in om je in te schrijven.

Meer info

Bel mij terug:


Meer weten over dit programma? Neem contact met ons op:
info@bclinstituut.nl  
T. 085 401 57 88
We beantwoorden graag je vragen of maken voor je een offerte op maat. 


 

Copyright © 2020 BCL instituut | algemene voorwaarden