Kennismakingsworkshop: alle 6 Breinprincipes in 1 les
- Deelnemers leren de 6 Breinprincipes focus, herhalen, emotie, voortbouwen, zintuiglijk rijk en creatie in volgelvlucht kennen;
- ontdekken toepassingsmogelijkheden van de 6 Breinprincipes voor de eogen werkparktijk;
- hebben meer zicht op de mogelijkheden en voordelen van activerende didactiek.
Dit programma kunnen we aanbieden als:
![]() |
Brein Inspiratie Lezing | ||
![]() |
Brein Workshop (1 dagdeel) |
In het kort
Deze workshop is een must voor iedereen die in een ‘snelkookpan’ kennis wil maken met de 6 Breinprincipes (focus, herhaal, voortbouwen, emotie, creatie en zintuiglijk rijk). Deze workshop geeft deelnemers een inkijk in hoe leren breintechnisch werkt en hoe ze dit kunnen toepassen op lessen en actuele thema’s zoals bijvoorbeeld toetsen en formatief evalueren. Samen met collega’s leren ze hoe ze lessen nog spannender en uitdagender (hallo dopamine!) kunnen maken.
Programma
De 6 Breinprincipes komen in vogelvlucht voorbij tijdens de BCL-dopaminequiz. Deze breinstimulerende werkvorm kunnen deelnemers daarna ook zelf toepassen in je eigen lessen. Tijdens de workshop maken we direct een praktische vertaling naar een effectievere opzet van lessen en begeleiding. Tal van handige, verrassende en inspirerende werkvormen passeren de revue. Bovendien geeft de benadering deelnemers meer gereedschap in handen om ontdekkend en gepersonaliseerd leren vorm te geven.
Voor wie?
Deze kennismakingsworkshop is bij uitstek geschikt voor trainers, opleiders en docenten die willen snuffelen aan de mogelijkheden en voordelen van breinleren en de inzet van de 6 Breinprincipes.
Investering
De kosten voor deze training bedragen P.o.a.
Ervaringen
Lezing - ROC Nijmegen
Cijfer |
Wat is jouw ervaring en wat ga je met de venieuwde kennis doen? |
7,5 |
“Ik ga meer actievere lessen en materialen gebruiken.” |
8 |
“De inhoud van deze workshop kan ik direct inzetten bij een onderwijsteam dat ik ondersteun. Ze willen weten hoe ze de lessen prikkelender kunnen maken. Goede afwisseling. Ruimte voor inbreng en vragen.” |
8 |
“Ik ga mezelf eerst meer verdiepen in de 6 breinprincipes en kijken of dit voor mij toepasbaar is. Een verdere verdieping zou daarom zeker gewenst zijn.” |
9 |
“Ik zou graag meer verdieping willen en vond het zeer interessant. Ook wil ik kijken met manager of er ook een dergelijke bijeenkomst kan worden georganiseerd voor de coaches van het coachingsproject. De trainer was kundig en bood op een prettige manier veel afwisseling tijdens de lezing." |
8 |
“Ik heb geleerd hoe ik dopamine kan inzetten en meer zintuigen kan prikkelen tijdens de les." |
9 |
“Het was heel leuk en leerzaam. Ik zou graag een vervolg willen voor verdere verdieping. Ik ga proberen de breinprincipes in te zetten in de les; snelwegen bouwen, complimenten geven, herhalen.” |
9 |
“Graag een verdieping van deze kennismakingsbijeenkomst.” |
9 |
“Ik wil met deze nieuwe kennis het onderwijsmateriaal aanpassen. Wat mij betreft was het leerzaam met leuke werkvormen.” |
9 |
"Heel erg leuk en leerzaam. Wat ik hieruit meeneem: nog meer complimenten geven, leerlingen veel extra toetsjes geven, spelelementen toevoegen, discussiëren en daarna evalueren en uitleg laten geven.” |
8 |
“Super praktische tips, jammer dat mijn eigen brein niet meer helemaal fit was. Tips betreft voorkennis en de dopaminequiz zijn me goed bijgebleven.” |
10 |
“Aandacht en de juiste mindset zijn zeer belangrijk.” |
8 |
“Erg leuk dat jullie dit organiseren. Ik wil lessen bewuster gaan ontwerpen en meer visueel maken (kreeg gelijk ideeën). Lijkt mij leuk hier meer over te weten te komen.” |
8+ |
“Ik ga absoluut meer competitie en testen gebruiken.” |
8 |
“Ik ga meer beweging en meer herhaling inbouwen in mijn lessen.” |
- Opdrachtgever Mendy Belgers Coördinator Professionalisering ROC Nijmegen -
Inschrijven
Vul onderstaand formulier in om je in te schrijven.